Selasa, 11 Mei 2010

erm.. lama tak menulis,bukan apa tak ada apa yg nak di tulis kan.. plus akaun forex aku pun dah MC haritu sedih jer biler di kenangkan balik, masuk ni baru 2 kali MC untuk satu tahun aku berkecimpung dalam dunia memorex nih.. kalau yg masta tu mesti cakap "ala.... baru 2 kali.." hehehhe aku tau mesti ada cakap mcm tu kan..
Aku anggap ni semua pengalaman yg perlu aku lalu utk memantap kan diri aku sendiri, apa yg aku lalui ni sama je dengan org lain sebelum seseorang tu betul2 berjaya dalam bidang nih.. tapi persoalanyer adakah aku akan berjaya??? insyallah..

dalam masa aku tak buat apa2 dok belek2 laptop ni ada terjumpa plak satu notepad atas nama acc fx4u free... bukak2 tgk memang ada satu acc yg aku daftar dengan fx4u, n aku lupa masa aku reg acc ni time tu fx4u ada buat promotion free 25usd utk pemegang acc baru.. so ni duit free la ni.. baru ingat nak depo terus tak jadi sebab terjumpa acc free nih..

So aku pun terus la on pakai acc nih dengan azam baru yg..
aku akan cuba meminima kan post aku (sedar la dirimu itu masih hijau)
jgn bukak post dengan lot yg tak masuk dek akal (elakkan diri utk balas dendam dgn market)
jgn cuba mengejar entry biar la entry tu datang dengan senang hati (tak perlu dok depan laptop sentiasa)
trading dengan jiwa n perasaan yg tenang jgn kelam kabut (buat analisa betul2 tgk trend,tgk trend jgn lawan trend)
kalau terlepas entry biarkan kat depan banyak lagi entry yg menunggu kamu (biar lambat untung janji untung)

aku kene sentiasa mengingatkan diri aku sendiri.. aku memorex just part time so dulu kan apa yg penting dulu,selesai kan apa yg penting dulu,jgn habis kan terlalu banyak masa depan laptop utk menunggu entry,tgk keadaan sekeliling tenang baru ko masuk market dengan hati yg tenang..

0 comments:

Catat Ulasan

 

Santai Online Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template