Khamis, 23 Julai 2009

Alkisah



salam...
semalam seperti biasa dalam dua minggu sekali akan ada kerja undi utk mendapat kan kerja2 kontrak dgn kerajaan dan semalam tiba giliran jkr utk membuat kerja undi. Ini ler rutin aku sejak sekian lama dan dah lama sangat aku tak dapat kerja undi.. kalau nak di ikut kan hati ni nak jer aku berenti dari buat ni semua tapi biler di pikir kan balik kenapa aku kene berenti? selama ni dgn kerja macam ni la org tua aku membesarkan aku memang aku tak nafi kan kalau sekali dapat kerja memang masyuk.. tapii.. ntah la..

Aku bukan apa, yg membuat aku malas nyer sbb aku mcm tak yakin akan dapat kerje kontrak tuh.. mana tak nyer kekadang tuh kerja yg di tawarkan tuh ada dalam 10 ker 20 kerja jer.. tapi kontraktor yg datang korang nak tau berapa? 400 ke 500 ratus org..semalam yg datang 600 lebih jadi aku rasa mcm sangat mustahil nak dapat.. tapi sapa la aku nak menentu kan rezeki aku sendiri, kalau Allah dah tentu kan aku dapat, dapat la aku kerja kalau tak dapat belum ada rezeki org kata..

Satu lagi sebab aku malas dalam faktor masa... banyak masa aku terbuang kat situ.. mcm2 kerja aku leh buat, korang bayang kan la.. mcm semalam aku keluar rumah dalam pukul 9 pagi sampai sana dalam 9.30 pagi.. dah siap daftar siap sarapan kerja undi tu belum lagi mula.. korang nak tau pukul berapa dorang start? pukul 11.30.. kenapa start pukul 11.30? kan dah banyak masa terbuang? kalau aku dalam 2 jam menunggu, kalau yg sampai situ lebih awal tak ker lebam menunggu? yg kontraktor lein pun pukul 10 ke 11 baru la terhegeh hegeh nak daftar ni la membuat pekara ni jadi lambat..

Tapi kenapa JKR tak tetap kan masa mendaftar? katakan pukul 9 atau 9.30 pendaftaran ditutup rasa-rasanyer dorang nih akan datang lambat tak? jadi bende ni akan berjalan dgn cepat masa pun tak terbuang.. tapi aku rasa bende nih semua berbalik pada org JKR sendiri.. ini yg aku pikir la.. aku pikir org JKR ni sendiri yg datang lambat.. sebabnyer kalau org tertentu dalam JKR masih tak datang kerja-kerja undi ni tak boleh di jalankan lagi.. tapi belum tentu lagi apa aku pikir nih betul.. ntah la

0 comments:

Catat Ulasan

 

Santai Online Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template