Khamis, 27 Januari 2011

JOM TIMBANG BERAT BLOG

Tiga empat kali jugak aku fikir sebelum nak publishkan entry yang satu nih. Ye la aku ni pun baru berapa hari je aktif berblogging ni dah nak kasi nasihat kat korang semua.Bukan niat aku nak singgung bukan niat aku nak kacau tapi niat aku just nak share je benda yang aku dapat dari hasil blogwalking aku sampai terjumpanyer blog akalemosi yang banyak tips dan tutorial yang berguna sesuai untuk blogger baru macam aku..

OK kembali ke topik entry nih..
korang tau tak yang kite boleh tau berapa berat blog kite sebenarnyer.. bende ni bagi aku penting untuk sesebuah blog. Bayangkan kalau blog korang terlalu berat dan masa untuk loading blog korang mengambil masa yang agak lama.Perkara ni akan terjadi kerana bukan semua orang menggunakan internet berkelajuan tinggi dan hal ini akan merumitkan sesetengah pembaca untuk membaca blog korang.Ini akan menyebabkan peratus visitor memasuki blog akan berkurangan.

Macam aku sendiri banyak kali dah alami perkara ni.Almaklum la aku pakai internet pun yang murah tak mampu nak bayar mahal-mahal RM70 sebulan pun dah mahal bagi aku.Kadang-kadang tu terjumpa blog yang berat ni sampai page dia nak siap loading pun makan masa.. dah siap loading pun bile aku nak scroll kebawah boleh pulak tersangkut-sangkut.

Jadi aku sertakan tool kat bawah ni untuk korang timbang blog korang.Kalau berat blog korang cecah atau melebihi 100KB kire dah berat sangat la tu..

JOM TIMBANG.
































Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)




(eg. iwebtool.com)








Powered by iWEBTOOL


8 comments:

hurm.. berat jgak blog mugmerah.. xbest la mcm ni.. nak kena buang gajet sket ni.. :D

huhuuu.. berapa berat tuh mugmerah.. berat blog ni pun 61.55KB

177.34.. sgt berat.. dah byk kali chck, tpi xtaw nk buang apa lagi kt blog tu.. huhuh

santai aje, baguslah tooltu pada entri ini, wow, 206 kb blog saya, nak kena kurangkan berat juga nie, tapi internet berkelajuan tinggi atau apa pun selalu juga slow,bergantung kawasan agaknya dan pengguna, seperti saya guna p1 4g dikawasan perumahan sederhana, sebab pro rata, semakin banyak pengguna semakin slow, kalau waktu puncak lagi slow,kadang-kadang tak ada line,mungkin pelanggan bertambah tetapi tiada upgrade, tengok adik guna line biasa kat kg, lebih laju pulak he he he...

thank u zero kerana sudi berkongsi!
kite dah timbang, 61.63 KB! kawan2 sume masuk ok tak??

kite share mende nih tau zero!

Catat Ulasan

 

Santai Online Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template